Match Event

19-02-2016 | 14.30 | Locatie: Auditorium ASML

Op vrijdag 19 februari kwamen ontwerpers en bedrijven bij elkaar bij Match Event van Smart Design to Market (SDTM). De bijeenkomst in het Auditorium van ASML stond in het teken van inspirerende presentaties van jonge ontwerpers en het matchen van hun creatieve concept met bedrijven die hen verder kunnen helpen hun ontwerp naar de markt te brengen.

Goede voorbereiding
De ontwerpers hebben in de afgelopen maanden hun perfecte pitch ontwikkeld. Via het leer- en netwerktraject van Smart Design to Market hebben zij zich goed voorbereid op dit belangrijke moment. En het resultaat was er ook naar.

Pitches en matches
Ricky Kloosterman beet het spits af met haar concept Embrace. Daarna volgde de pitch van Pieter Husmann over Hélo,3-D geprinte oortjes en Koen Scheltenaar met zijn concept Loep, een toolkit waarmee scholieren leren over design thinking door het vormen en uitvoeren van design processen. Met de presentatie van Lola Gielen over haar digitale muziekinstrument Neo werd de pitchronde afgesloten.

Na een korte bespreking door de aanwezige bedrijven werd de uitslag bekend gemaakt. Lola Gielen ontving de ASML Makers Award, een geldprijs van 2.500 euro en technologische ondersteuning. Ook de andere ontwerpers kregen een mentorschap van een of meerdere bedrijven. Lees hierover meer in het persbericht.

Terug naar vorige pagina